22 May 2011

otw to waterfall~~aikk..!?..RM191.00 spptnya untung..but dpt RM171.00...why???

ecececehhhh...

tittle mcm aku g mandy jewpp td ann..hahahaha
aku pegy around jam 10.30am...
hal mandi2 manda (konon2nyaaa) ak ctew kat post pasni...
ni aku na ctew hal aku n mak cik's2 yg aku baek tyme g LANGKAWI ary tuhh...
hal pembayaran gambar2 yg aku dah edit n cuci...huhuhu

sebelum aku amek akk fairuz kat panching selatan,aku pegy panching timur dulu...
sbb na hantar pixca acik2 yg tempah kat aku tuhhh...

sengal...aku bajet dpt laaaa untung RM 0.90 sekeping....but,,,ptuuiihhhh!!!
hampeehhzzz..... =(

sbb2 untung ta dpt byk a.k.a short $$$ maaa :

1. mak cik byk bunyik.."aloooo...mura laaa ckit mun,,,,kita kan sedara" ...bila masa lakkk mak aku kuar dpd rahim yg sma dgn ko wahai mak cik zah...???? hahahaa

2. hummmmm.....lupew na byk duit lebeyh.."haaa...akak bw rm10 jewp niii (harga sbnar rm23).... =(( sorry laaaa".... aku jwp.."hmm...ta pew laaa kak....sedekah ajew yg selebyhnyaaa tuh"...(dgn senyuman aku bagy)...hohoho

haaa...reason yg ketiga agak selamat laaa...

3. "haaaa mun....acik byr awal bulan depan laaa yewwpp..gaji pokok sawit bru msuk awal bulan...;D " ... yewwllaaa acik,,,rm101.00 tuuu.....jgn ta bayOOooo sudaaa....hahahaha

maslaah alu berurusan dgn mereka2 yg veteran n rapat sgt ngan aku ni.....mmg aku ta pandai nak berniaga...org kata kurang sepuluh...sepuluh laaa aku mengiyakan....hahahahaha....cibetttt....

apew2 pun....keje aku HALAL...n atas usaha aku sendrik....(asal balik modal sudaa sbb modal mama aku....hahaha)
dy daaa bebel2 sbb ta dpt bayaran penuh td....fuhhh ~~~

dah2.....aku malas na berurusan dgn mereka yg begitu...huhuhuhuhu....
bkn mngumpat...sjew jew na luahkan perasaan ini...blog aku annnn....
AQU NYERRR SUKEWLAAAA =D

xoxoxo

14 May 2011

aYaM LemON aqu!






Bahan-bahan
• 1 Ekor Ayam
• 2 biji lemon (kalau nak kurangkan masam boleh kurangkan lemon). Hiris sikit untuk hiasan.
• 10 tangkai cili hijau (boleh tambah kalau nak pedas)
• Tepung salut ayam (tepung gandum biasa pun boleh, jika nak lagi sedap guna tepung tempura)
• 2 sudu besar tepung jagung
• Serbuk lada putih
• Garam
• Gula
Cara-cara
1. Rebus ayam sampai masak
2. Toskan ayam tu (air rebusan ayam biar dalam periuk nak buat kuah lemon nanti) dan perap dengan serbuk lada putih selama 3 jam (lagi lama lagi sedap)
3. Campurkan tepung tempura dengan sikit air, kemudian salut ayam yang dah diperap tadi dengan tepung tempura, goreng macam goreng ayam biasa, angkat bila dah garing
4. Untuk kuah lemon, campurkan air rebusan ayam tadi dengan serbuk lada putih, garam gula secukup rasa, masukkan tepung jagung yang dah dibancuh dengan sedikit air untuk memekatkan kuah. Tutup api, dan masukkan lemon dan cili hijau tadi. Campurkan ayam goreng tadi ke dalam kuah lemon.
5. Tabur hirisan lemon untuk hiasan.
6. Siap untuk dihidangkan.


xxoxoxo